11:02 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودروهای وارداتی

مابه‌التفاوت ارزی ۱۰۴۸ دستگاه از خودروهای متوقف در گمرک پرداخت شده است
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، مابه‌التفاوت ارزی ۱۰۴۸ دستگاه از خودروهای متوقف در گمرک پرداخت و تمام امور ترخیص آنها انجام شده است، اما به دلیل اتمام مهلت مصوبه دولت این خودروها امکان خروج از گمرک را پیدا نکرده‌اند.
آخرین وضعیت خودروهای مانده در گمرک
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در حال حاضر به طور کلی بیش از ۶۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک‌ها مانده‌اند، اظهار کرد: روند ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکها مانند قبل بوده و تغییری در روند آن ایجاد نشده است.
کاهش شدید خرید خانه توسط خارجی ها در آمریکا
پایگاه خبری راد: میزان خرید خانه توسط خارجی ها در آمریکا ۳۶ درصد کاهش پیدا کرد.
مشتریان سراتو نگران ایفای تعهدات نباشند/ واردات خودرو آزاد نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با کناره‌گیری کیاموتورز از چرخه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف‌کنندگان نیست چرا که ۱۰۰۰ دستگاه سراتو پیش از این تولید شده، قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.
در بازار فروش خودروی چین چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: آمارها حاکیست که روند کاهشی فروش خودرو در بازار چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی همچنان ادامه داشته که در ماه مه ۲۰۱۹ به کمترین میزان خود رسیده است.
بعد از ممنوعیت واردات خودرو مجوزی برای پیش‌فروش صادر نشد
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که بعد از ممنوعیت واردات خودرو هیچ مجوز پیش‌فروشی برای خودروهای وارداتی صادر نشده و اگر شرکتی بعد از ممنوعیت واردات، اقدام به پیش‌فروش کرده، باید جزئیات آن به وزارت صمت منتقل شود تا مجوزهای شرکت مذکور بررسی شود.
بلاتکلیفی پیش‌خریدکنندگان خودروهای وارداتی و سکوت سازمان حمایت
پایگاه خبری راد: در حالیکه واردات خودرو از تیر ماه سال گذشته ممنوع شده، شنیده ها حاکی از این است که برخی شرکت ها بعد از این تاریخ اقدام به پیش‌فروش خودروهای وارداتی کردند که در این زمینه پیگیری‌های مداوم از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی هفته گذشته درباره تکلیف پیش‌خریدکنندگان هنوز به نتیجه نرسیده است.
ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: اگر سیگنال‌های منفی به بازار وارد نشود، روند قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان نزولی خواهد بود.
اما و اگرهای طرح ساماندهی صنعت خودرو از زبان ملکی
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به احتمالات مطرح شده پیرامون اجرا نشدن ماده یا موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو پس از تصویب نهایی در شورای نگهبان، گفت: قرار داشتن کشور در وضعیت جنگ اقتصادی شرایطی را به وجود آورده که خیلی نمی‌توان قوانین اقتصادی را که نوعا برای شرایط عادی نوشته شده یا نوشته می‌شود، مو به مو اجرا کرد. برای شرایط بحرانی قطعا باید تصمیمات متناسب اتخاذ شود.
قیمت‌ها برای همیشه از بازار مجازی خودرو حذف شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با تاکید بر اینکه لزومی برای درج قیمت‌ خودروها در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی وجود ندارد، گفت: افزایش قیمت‌ها در پی درج قیمت‌های ساختگی در بازارهای خرید و فروش مجازی خودرو در شرایطی اتفاق می‌افتد که خرید و فروش در بازار خودرو کم است.
مصوبه ترخیص خودروها از گمرک تمدید شود
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، از اعتبار مصوبه تصویب شده در دی‌ماه سال گذشته برای ترخیص خودروها از گمرک تنها دو روز باقی مانده است در حالیکه در این مدت کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو ترخیص شده بنابراین مدت مصوبه ضمن تسهیل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها باید تمدید شود.
بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره خودروهای متوقف در گمرک
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی امروز در بخشنامه جدیدی ترخیص خودروهای وارداتی متوقف در گمرک را به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز براساس "نرخ حواله ارز در سامانه سنا" موکول کرد.
 انجام مراحل ترخیص خودروهای دپو شده، ادعایی بیش نیست+ سند
پایگاه خبری راد: اذعان به کم‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها قدم نخست برای برون‌رفت از شرایط کنونی است.
واردات ۱۵۰۰۰ دستگاه خودرو در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: آمار گمرک ایران حاکی است که در سال گذشته، حدود ۱۵ هزار دستگاه خودروی سواری به ایران وارد شده است.